Σε ένα ασυνήθιστα σύντομο διάστημα μόλις 9 εργάσιμων ημερών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναζήτησε, αξιολόγησε και κατέληξε την προπερασμένη Πέμπτη, σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», στην επιλογή ξένου χρηματοοικονομικού συμβούλου, στον οποίο θα ανατεθεί «εν λευκώ» να πουλήσει και να παραχωρήσει, προς όφελος άγνωστων επενδυτών και με απίστευτες διευκολύνσεις, περιουσιακά στοιχεία, οικόπεδα - φιλέτα, σταθμούς και άλλα ακίνητα του Δημοσίου αξίας, τουλάχιστον, 5 δισ. ευρώ!
Ο… μπουφές!
Η γνωστοποίηση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος χρηματοοικονομικών συμβούλων έγινε για πρώτη φορά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τη Δευτέρα 18 Ιουλίου, έληξε 6 εργάσιμες ημέρες μετά, τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011, και η....... διαδικασία επιλογής ολοκληρώθηκε σε 3 ημέρες, το απόγευμα της Πέμπτης 28 Ιουλίου 2011!!!Τα στοιχεία του συμβούλου τον οποίο επέλεξε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κοινοποιήθηκαν ήδη την περασμένη Πέμπτη στη Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων και, πριν μας φέρουν τον λογαριασμό, αξίζει να δούμε τι βρίσκεται σερβιρισμένο ήδη πάνω στον μπουφέ:
◆ 18 οικόπεδα, από τα οποία 4 σε Θεσσαλονίκη, Ν. Σμύρνη, Αθήνα και το (ήδη περιζήτητο) οικόπεδο στο Ρουφ, επιφάνειας 9.400 τ.μ., τα οποία προορίζονται για πώληση, και άλλα 14 σε όλη τη χώρα, προς παραχώρηση.
◆ Οι μεγαλύτεροι 5 σιδηροδρομικοί σταθμοί της χώρας, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο και, βεβαίως, ο σταθμός του Πειραιά, ειδικά για τον οποίο να αναφέρουμε ενδεικτικά ότι έχει συνολική επιφάνεια 134.920 τ.μ., από τα οποία επιτρέπονται – σημειώστε το – πολεοδομικές χρήσεις στα 39.000 τ.μ.
◆ Οικόπεδα στα μεγάλα Εμπορευματικά Κέντρα, όπως οικόπεδο 120 στρεμμάτων στη Λεύκα, αντίστοιχο οικόπεδο 80 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο, ανάλογες εκτάσεις σε Θεσσαλονίκη, Βόλο καθώς και 58,6 στρέμματα στο νεοσύστατο Αποθηκευτικό Κέντρο του Ασπροπύργου.
Δίκαιη αποτίμηση;
Η αξία των παραπάνω περιουσιακών στοιχείων, και ακινήτων - φιλέτων του Δημοσίου, βάσει πρόσφατης αποτίμησης της θυγατρικής ΓΑΙΟΣΕ και ιδιωτών, ανέρχεται στο ποσό των 4,6 δισ. ευρώ, και αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον ξένων επενδυτικών σχημάτων, κυρίως, για εμπορική, εμπορευματική, τουριστική και ψυχαγωγική χρήση.Σύμφωνα όμως με ειδικούς, η εκτίμηση αυτή μειώνει σαφώς την αξία των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, καθώς:
1. Έγινε από τη ΓΑΙΟΣΕ, θυγατρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ελάχιστη ώς καθόλου εμπειρία στο real estate.
2. Πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, σε πλήρη απαξίωση των ακινήτων και των συνθηκών της αγοράς.
3.Αυτό είχε ως συνέπεια να μειώσει, σύμφωνα με άλλη εσωτερική αποτίμηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα ίδια ακίνητα, από 7,5 δισ. σε 4,6 δισ. ευρώ, την αξία των παραπάνω ακινήτων.
Για χάρη όμως των άγνωστων επενδυτών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων, παρ’ όλα αυτά, δεσμεύονται ήδη προκαταβολικά… για την καταστρατήγηση νόμων, όπως διαβάζουμε σε υποσημείωση της παραγράφου 4 στη σχετική Πρόσκληση Ενδιαφέροντος Επιλογής του χρηματοοικονομικού συμβούλου: «Όσον αφορά την εμπορική εκμετάλλευση (σ.σ.: Σταθμών και ακίνητης περιουσίας) μελετάται, εκτός από την πώληση των συμφωνιών παραχώρησης, και η αναθεώρηση όλων των πτυχών των Σταθμών, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, το νομικό καθεστώς των Σταθμών, τις σιδηροδρομικές και μη χρήσεις τους, και οποιουσδήποτε λοιπούς περιορισμούς, όπως παραμέτρους χρήσης της γης ή λοιπούς χωροταξικούς κανονισμούς». Αυτές οι προνομιακές «αποκλίσεις» από τη χρήση γης και λοιπούς άλλους χωροταξικούς κανονισμούς αποτιμήθηκαν, άραγε, σε νομιμότητα, περιβαλλοντική αλλά και οικονομική αξία;
Για χάρη όμως των άγνωστων επενδυτών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων, παρ’ όλα αυτά, δεσμεύονται ήδη προκαταβολικά… για την καταστρατήγηση νόμων, όπως διαβάζουμε σε υποσημείωση της παραγράφου 4 στη σχετική Πρόσκληση Ενδιαφέροντος Επιλογής του χρηματοοικονομικού συμβούλου: «Όσον αφορά την εμπορική εκμετάλλευση (σ.σ.: Σταθμών και ακίνητης περιουσίας) μελετάται, εκτός από την πώληση των συμφωνιών παραχώρησης, και η αναθεώρηση όλων των πτυχών των Σταθμών, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, το νομικό καθεστώς των Σταθμών, τις σιδηροδρομικές και μη χρήσεις τους, και οποιουσδήποτε λοιπούς περιορισμούς, όπως παραμέτρους χρήσης της γης ή λοιπούς χωροταξικούς κανονισμούς». Αυτές οι προνομιακές «αποκλίσεις» από τη χρήση γης και λοιπούς άλλους χωροταξικούς κανονισμούς αποτιμήθηκαν, άραγε, σε νομιμότητα, περιβαλλοντική αλλά και οικονομική αξία;
Κάποιοι θα βγάλουν χοντρό χρήμα από την «αξιοποίηση»
Αν δεχθούμε το σκεπτικό της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι μέχρι σήμερα η ακίνητη περιουσία του Δημοσίου απέφερε στην εταιρεία ετήσια έσοδα μόνο 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, τότε με βάση τη διεθνή πρακτική (που κυμαίνεται από 5%-7%), η αξιοποίηση, εκχώρηση και πώληση αυτής της ακίνητης περιουσίας θα πρέπει να της αποφέρει έσοδα τουλάχιστον 120 εκατομμυρίων ευρώ, κάθε χρόνο. Από τις πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το «Π», τα επενδυτικά σχήματα που αναζητούνται, δραστηριοποιούνται, κυρίως, στην εκμετάλλευση γραφείων, εμπορίου (μέσω Logistics) καταστημάτων, εστιατορίων, εμπορικών κέντρων τύπου MALL, κινηματογράφων και χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων.
Εγγυήσεις
Ζήτησαν άραγε η Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εγγυήσεις από τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο που επέλεξαν για ετήσια έσοδα 120 εκατομμύριων ευρώ, όπως ορίζει η διεθνής πρακτική σε ανάλογες περιπτώσεις και αναγνώρισε μόλις πρόσφατα η ίδια;Κι αυτό γιατί, μετά την απαξίωση, τα έσοδα πλέον λιγοστεύουν αφού σήμερα τρένα κινούνται μόνο στη διαδρομή Κιάτο - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, επίσης μόνο δύο τρένα εξυπηρετούν τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, ενώ από 1η Αυγούστου 2011 καταργήθηκε και το δρομολόγιο προς Καλαμπάκα (Intersity Νο 47). Έχουν διακοπεί σε ποσοστό 65% τα δρομολόγια προς την Πελοπόννησο, πρόσφατα δε καταργήθηκε η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Πλατύ Φλώρινας (σ.σ.: παρ’ ότι ανακατασκευάσθηκε η γραμμή αυτή, μήκους 180 χλμ.) επίσης, ενώ ήδη στη Λαμία και εντός των ημερών στον Βόλο έχει ανατεθεί η έκδοση εισιτηρίων σε ιδιώτες και σύντομα προφανώς θα ακολουθήσουν άλλοι και αλλού
από kafeneio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου