Μέσα από το βαθύ τούνελ της εργολαβίας της ΑΚΤΩΡ για το έργο της μεγάλης σήραγγας της Οθρυος (210 εκατ. ευρώ) αναγκάστηκε χθες να βγει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία τοποθετήθηκε στο σχετικό δημοσίευμα της «Ε».
Σ' αυτό η «Ε» αποκάλυψε ότι το μελετητικό γραφείο Μάλιου-Intecsa-Inarsa S.Α. με τρεις αναφορές του το 2010 και μία το 2011 αποκάλυψε υπερπιστοποιήσεις και προπιστοποιήσεις αξίας
37 εκατ. ευρώ, ανωμαλίες στην εκτέλεση της σύμβασης, νέες τιμές και παραβίαση προθεσμιών. Απλά το μελετητικό γραφείο που έχει επιλεγεί για το έργο αυτό από την ΕΡΓΟΣΕ περιέγραψε με ντοκουμέντα πώς ταμειακά ωφελείτο ο ανάδοχος του έργου, μέσω ποιου υπηρεσιακού μηχανισμού βεβαίωνε εργασίες μελλοντικές και πώς «ξαναγραφόταν» η σύμβαση με ανοχή της αναθέτουσας αρχής.
Χθες το πρωί το δημοσίευμα της «Ε» κοινοποιήθηκε στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Ι. Πετρόπουλο από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Χάρη Τσιόκα με την παράκληση της ενημέρωσης για τις ενέργειες «στις οποίες έχετε προβεί για το θέμα».
Ετσι η ΕΡΓΟΣΕ με δισέλιδο σημείωμά της περιγράφει τα πραγματικά περιστατικά στα οποία έχει ήδη αναφερθεί το ρεπορτάζ -είναι ταυτόσημα- ενώ καταγράφει και τις ενέργειές της.
* Η ΕΡΓΟΣΕ διαφωνεί με τον ισχυρισμό μας περί συνωμοσίας σιωπής και υποστηρίζει ότι έκανε «τις ενδεδειγμένες διαχειριστικές ενέργειες προκειμένου να εκμηδενιστεί κάθε κίνδυνος ζημίας για το Δημόσιο».
* Από τη δική της παράθεση ενεργειών, προκύπτει ότι άργησε ένα χρόνο να προβεί σε ουσιαστικές ενέργειες καθώς μόλις στις 20-4-2011 έστειλε τον φάκελο της υπόθεσης στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, ενώ ο υπουργός Υποδομών ζήτησε την παρέμβαση του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης στις 29/4/2011.
Υπενθυμίζεται πως όλα ήταν γνωστά ένα χρόνο πριν και όλα κινητοποιήθηκαν με την τελευταία αναφορά του μελετητικού γραφείου (21-3-2011).
* Η ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει ότι δεν υφίσταται θέμα προπιστοποίησης ή υπερπιστοποίησης. Αποφεύγει να αγγίζει τι «νομιμοποιήθηκε» με την έγκριση του 1ου ΑΠΕ και δεν διαπιστώνει κάποια ανωμαλία, ή υπέρβαση, ή συμβατική παραβίαση.
* Εν τούτοις γνωστοποιεί ότι τρία στελέχη της -εντεταλμένα για την παρακολούθηση του επίμαχου έργου- επαύθηκαν των καθηκόντων τους, ετέθησαν σε διαθεσιμότητα, κινήθηκε πειθαρχική διαδικασία σε βάρος τους και στοιχεία του φακέλου της ΕΔΕ εστάλησαν στον εισαγγελέα για την απόδοση τυχόν ποινικών ευθυνών.
Εδώ προκύπτει κάτι απολύτως αντιφατικό: αφού όλα είναι εντάξει γιατί τιμωρήθηκαν τα στελέχη της και για ποια πιθανά αδικήματά τους απεστάλη ο φάκελος στη Δικαιοσύνη;
* Μέχρι να λάβουμε καθαρές απαντήσεις επ' αυτού, δικαιούμαστε να έχουμε την αίσθηση ότι επί ένα χρόνο ετακτοποιούντο οι «μπροστάντζες» της ΑΚΤΩΡ που κατήγγειλε το γραφείο Μάλιου και ότι τα εμπλεκόμενα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ απλώς... αποσύρθηκαν. Αλλωστε, αν η ΕΡΓΟΣΕ υπέστη ζημία, εκτός αυτών, υπεύθυνοι είναι και όσοι υψηλότερα υπέγραψαν αλλά και όσοι κατέβαλαν τα εκατ. ευρώ.
* Με μια σημαντική επισήμανση: η τροποποίηση που επήλθε στον Ποινικό Κώδικα Ν 3904 (23-12-2010) είναι πλέον δώρο για τον ανάδοχο (αν χαρακτηρίζεται απάτη η υπερπιστοποίηση έργων) επειδή «τακτοποιήθηκε» η ζημιά, ενώ πιθανή πράξη απιστίας από τους υπηρεσιακούς παράγοντες εξαλείφεται ή καλύτερα συμπαρασύρεται.
37 εκατ. ευρώ, ανωμαλίες στην εκτέλεση της σύμβασης, νέες τιμές και παραβίαση προθεσμιών. Απλά το μελετητικό γραφείο που έχει επιλεγεί για το έργο αυτό από την ΕΡΓΟΣΕ περιέγραψε με ντοκουμέντα πώς ταμειακά ωφελείτο ο ανάδοχος του έργου, μέσω ποιου υπηρεσιακού μηχανισμού βεβαίωνε εργασίες μελλοντικές και πώς «ξαναγραφόταν» η σύμβαση με ανοχή της αναθέτουσας αρχής.
Χθες το πρωί το δημοσίευμα της «Ε» κοινοποιήθηκε στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Ι. Πετρόπουλο από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Χάρη Τσιόκα με την παράκληση της ενημέρωσης για τις ενέργειες «στις οποίες έχετε προβεί για το θέμα».
Ετσι η ΕΡΓΟΣΕ με δισέλιδο σημείωμά της περιγράφει τα πραγματικά περιστατικά στα οποία έχει ήδη αναφερθεί το ρεπορτάζ -είναι ταυτόσημα- ενώ καταγράφει και τις ενέργειές της.
* Η ΕΡΓΟΣΕ διαφωνεί με τον ισχυρισμό μας περί συνωμοσίας σιωπής και υποστηρίζει ότι έκανε «τις ενδεδειγμένες διαχειριστικές ενέργειες προκειμένου να εκμηδενιστεί κάθε κίνδυνος ζημίας για το Δημόσιο».
* Από τη δική της παράθεση ενεργειών, προκύπτει ότι άργησε ένα χρόνο να προβεί σε ουσιαστικές ενέργειες καθώς μόλις στις 20-4-2011 έστειλε τον φάκελο της υπόθεσης στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, ενώ ο υπουργός Υποδομών ζήτησε την παρέμβαση του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης στις 29/4/2011.
Υπενθυμίζεται πως όλα ήταν γνωστά ένα χρόνο πριν και όλα κινητοποιήθηκαν με την τελευταία αναφορά του μελετητικού γραφείου (21-3-2011).
* Η ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει ότι δεν υφίσταται θέμα προπιστοποίησης ή υπερπιστοποίησης. Αποφεύγει να αγγίζει τι «νομιμοποιήθηκε» με την έγκριση του 1ου ΑΠΕ και δεν διαπιστώνει κάποια ανωμαλία, ή υπέρβαση, ή συμβατική παραβίαση.
* Εν τούτοις γνωστοποιεί ότι τρία στελέχη της -εντεταλμένα για την παρακολούθηση του επίμαχου έργου- επαύθηκαν των καθηκόντων τους, ετέθησαν σε διαθεσιμότητα, κινήθηκε πειθαρχική διαδικασία σε βάρος τους και στοιχεία του φακέλου της ΕΔΕ εστάλησαν στον εισαγγελέα για την απόδοση τυχόν ποινικών ευθυνών.
Εδώ προκύπτει κάτι απολύτως αντιφατικό: αφού όλα είναι εντάξει γιατί τιμωρήθηκαν τα στελέχη της και για ποια πιθανά αδικήματά τους απεστάλη ο φάκελος στη Δικαιοσύνη;
* Μέχρι να λάβουμε καθαρές απαντήσεις επ' αυτού, δικαιούμαστε να έχουμε την αίσθηση ότι επί ένα χρόνο ετακτοποιούντο οι «μπροστάντζες» της ΑΚΤΩΡ που κατήγγειλε το γραφείο Μάλιου και ότι τα εμπλεκόμενα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ απλώς... αποσύρθηκαν. Αλλωστε, αν η ΕΡΓΟΣΕ υπέστη ζημία, εκτός αυτών, υπεύθυνοι είναι και όσοι υψηλότερα υπέγραψαν αλλά και όσοι κατέβαλαν τα εκατ. ευρώ.
* Με μια σημαντική επισήμανση: η τροποποίηση που επήλθε στον Ποινικό Κώδικα Ν 3904 (23-12-2010) είναι πλέον δώρο για τον ανάδοχο (αν χαρακτηρίζεται απάτη η υπερπιστοποίηση έργων) επειδή «τακτοποιήθηκε» η ζημιά, ενώ πιθανή πράξη απιστίας από τους υπηρεσιακούς παράγοντες εξαλείφεται ή καλύτερα συμπαρασύρεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου