Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

"Μας κυβερνά θλιβερός αμερικανικός θίασος γιάπηδων"

Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης Ηλίας Ανδριόπουλος ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και στενός φίλος του Ανδρέα Παπανδρέου δημοσίευσε το ακόλουθο κείμενο.
Το κείμενο του κ.Ανδριόπουλου
ΟΙ ΤΣΑΡΛΑΤΑΝΟΙ ΤΗΣ ΕΡΤ
Η ΕΡΤ μας έχει συνηθίσει να την αναγνωρίζουμε περισσότερο για τα οικονομικά της σκάνδαλα  ( τι σκάνδαλα, όργια), που επαναλαμβάνονται και πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο, ανεξαρτήτως διοικήσεων και κυβερνήσεων, και λιγότερο για το Ήθος της και για  τον παιδευτικό - πολιτισμικό της ρόλο, που για αυτόν  εισπράττει πάνω από

τριακόσια εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, από τον ελληνικό λαό.
  
Δείτε την φρίκη των καινούργιων τηλεοπτικών προγραμμάτων της…   αν αυτό λέγεται πρόοδος.  Δείτε τα εκατομμύρια ευρώ που σπαταλούνται για αυτά τα σκουπίδια της κρατικής τηλεόρασης, και τότε θα διερωτηθείτε αν τελικά υπάρχει ελπίδα σε αυτόν τον δύστυχο τόπο.  Πουθενά ποιότητα, νεοελληνική ευαισθησία, αύρα πολιτισμού.

Μία αγριότητα  που ξεκινά από την αισθητική ρηχότητα και καταλήγει στην χυδαιότητα.
    
Δείτε ακόμα το χάλι των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, που δραστηριοποιούνται μόνο όταν πρόκειται να τραγουδήσει η σύντροφος του Γενικού Διευθυντή Ραδιοφωνίας, κ. Φωτεινή Δάρρα.  Ο αξιότιμος  κ. Παπαδημητρίου, ματαίως προσπαθεί να μας πείσει για την συνθετική του επιδεξιότητα και για την αξία της ευνοουμένης του τραγουδίστριας, εκμεταλλευόμενος τα αξιώματα που επιδιώκει ( με τί μέσα άραγε)  και καταλαμβάνει επί μία δεκαετία:  Διευθυντής Τρίτου Προγράμματος επί προηγούμενης κυβέρνησης , αναβαθμίζεται (λόγω της επιτυχημένης θητείας του;)  από την παρούσα κυβέρνηση σε…Γενικό Διευθυντή  Ραδιοφωνίας – με απόλυτη εποπτεία στα Μουσικά Σύνολα- , από τον υπουργό Πολιτισμού κ. Γερουλάνο.
       
Τα Μουσικά Σύνολα – για να γνωρίζει ο κόσμος- αποτελούνται από την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα, την Ορχήστρα Σύγχρονης  Μουσικής και την Μικτή Χορωδία.  Εξαίρετο καλλιτεχνικό δυναμικό (δεν ευθύνεται για την φαυλότητα των διοικούντων), συστάθηκε πριν από χρόνια , με κύριο στόχο να προβάλει την ελληνική μουσική και τα έργα των ελλήνων συνθετών.  Δυστυχώς μόνο αυτό δεν γίνεται.
     
Επί δέκα μήνες, μου όριζε και μου ακύρωνε  ημερομηνίες ο κ. Παπαδημητρίου, εμπαίζοντάς με,  και στην  θέση τους έστηνε συναυλίες με την κ. Δάρρα. ΄Ετσι, παρά το γεγονός ότι εφέτος γιορτάζουμε και τιμούμε τα εκατό χρόνια από την γέννηση του Οδυσσέα Ελύτη,  δεν θα ακουστούν οι «Προσανατολισμοί» στην τελική  και ολοκληρωμένη τους μουσική γραφή, γιατί δεν το …επιτρέπει ο  κ. Παπαδημητρίου, αφού αρνείται- λες και πρόκειται για την περιουσία του πατέρα του- να μου διαθέσει την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και την Χορωδία της ΕΡΤ . Επτά χρόνια έχω τελειώσει το έργο των Προσανατολισμών, και παρά τις επίμονες προσπάθειές μου,  αυτοί που κρατούν τα ηνία του πολιτισμού μου αρνούνται κάθε διευκόλυνση, θέτοντας συνεχώς εμπόδια. Για να μαθαίνει ο κόσμος, γιατί δεν ακούγεται η μουσική μου.
   

Κάποτε όμως, θα αποχωρήσουν από τις θέσεις τους και θα έχουν αφήσει μόνο τις κοπριές τους , για να θυμίζουν το πέρασμά τους.

Θα μου πείτε, σε αυτόν τον ορυμαγδό της οικονομικής κρίσης, εσύ μιλάς για Προσανατολισμούς και πολιτισμό; 
Ναι, γιατί η άρνηση της σημασίας του πολιτισμού και η εγκατάλειψή του μας οδήγησε σε αυτό το χάλι.  Και αυτόν έχουμε σήμερα περισσότερο ανάγκη ως λαός,  για να κρατηθούμε όρθιοι.   
    
Διέλυσαν χωρίς ντροπή την Ορχήστρα των Χρωμάτων, μέσα σε μία νύχτα.
  Μία ορχήστρα που με κλονισμένη υγεία  έστησε ο Μάνος Χατζιδάκις λίγο πριν από το τέλος της ζωής του, και είχε τόσο δημιουργική πορεία.  Εδώ, με εκπλήσσει το γεγονός, ότι δεν είδα καμία έντονη διαμαρτυρία  από τους δύο φίλους μου, τον καλλιτεχνικό διευθυντή της ορχήστρας Γιώργο Κουρουπό και τον μαέστρο της , Μίλτο Λογιάδη.  Ούτε από τον επίσης φίλο μου Πρόεδρο του Δ.Σ., Γιώργο Στεφανάκη.  Γιατί;
Αλλά τι καλό να  περιμένει κανείς,  όταν τον επίσημο πολιτισμό της χώρας τον εκπροσωπεί ένας απολίτιστος άνθρωπος, ο οποίος καλά – καλά δεν ξέρει αν βρίσκεται σε ελληνικό  ή σε αμερικανικό υπουργείο;
      
Μπλέξαμε  δυστυχώς φίλες και φίλοι μου, με την πιο αντιπνευματική   πολιτική εξουσία, που  έχει γνωρίσει  από ιδρύσεώς της η νεότερη Ελλάδα.   Αυτός ο θλιβερός αμερικανικός θίασος των γιάπηδων που μας κυβερνά ξεθεμελιώνει και εξοντώνει απάνθρωπα ότι με θυσίες, πόνο, κόπο και ευαισθησία προσπάθησαν γενιές πνευματικών ανθρώπων και σημαντικών καλλιτεχνών να διασώσουν και να  κρατήσουν έξω από την φθορά και την παρακμή. ΄Αξιος ο μισθός τους… 
     
Θα  επανέλθω.
Πηγή: Ηλίας Ανδριόπουλος

Βιογραφικό Ηλία Ανδριόπουλου

 Ο ΗΛΙΑΣ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ ( 1950) γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό (Λαντζόϊ), δίπλα στην Αρχαία Ολυμπία. Εκεί πέρασε τα παιδικά και τα μαθητικά του χρόνια. Τις μουσικές σπουδές του, τις άρχισε και τις ολοκλήρωσε στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών. Δάσκαλοί του η Ελένη Γαϊδεμβέργερ, ο Μιλτιάδης Κουτούκος, ο Αντίοχος Ευαγγελάτος.Βήμα για την καθιέρωσή του αποτέλεσαν οι τρεις συναυλίες που έδωσε σαν νέος συνθέτης, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, τον Αύγουστο του 1978, στο Θέατρο Λυκαβηττού. Από τότε την μουσική του διαδρομή αποτυπώνουν 17 δίσκοι-CD, που μεταξύ αυτών είναι τα «Γράμματα στο Μακρυγιάννη», « οι Ξένες Πόρτες», τα « Λαϊκά Προάστια», οι « Προσανατολισμοί» οι «Αργοναύτες», οι « Ωδές» , μελοποιήσεις ποιημάτων του Μίκη Θεοδωράκη, του Διονύση Καρατζά και άλλα. Ανέκδοτα έργα του η συμφωνιέτα « Ανταύγειες», η « Μουσική για σαντούρι και ορχήστρα», η σονάτα « Ελληνικό Καλοκαίρι», τα «Επιθαλάμια».
Εξαιρετικές και φημισμένες ορχήστρες έχουν παρουσιάσει το έργο του, όπως η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, η Ορχήστρα των Χρωμάτων, η Suisse Romande της Γενεύης, η English Players του Λονδίνου, η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ, η Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής (ΚΟΕΜ) κλπ.
Συναυλίες του έχουν δοθεί σε χώρους και αίθουσες υψηλού κύρους, Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Αρχαία Ολυμπία. Αρχαίο Ωδείο Πάτρας, Queen Elizabeth Hall του Λονδίνου, Victoria Hall της Γενεύης, Auditorium Sain Zermain και Casino de Paris στο Παρίσι, Alte Oper της Φραγκφούρτης, Βerwaldhallen στην Στοκχόλμη, WDR στην Κολωνία κ.λ.π.
Επίσης έχει δώσει διαλέξεις στα Αγγλικά Πανεπιστήμια της Οξφόρδης και East Anglia ( Νόριτς). Υπήρξε Καλλιτεχνικός Διευθυντής για τρία χρόνια (1994 – 1997) της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ και Καλλιτεχνικός Διευθυντής για δύο χρόνια (1997 – 1998) στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, δημιουργώντας μέσω αυτού πρωτότυπες και μοναδικές εκδηλώσεις.
Mediasoup

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...