διαδικασία που ακολουθήθηκε στην υπόθεση της απευθείας ναυπήγησης υποβρυχίων στα ελληνικά και γερμανικά ναυπηγεία, είναι εμφανώς προσπάθεια συγκάλυψης και όχι έρευνας σε βάθος και προς πάσα κατεύθυνση, όπως πομπωδώς διακηρύσσουν οι βουλευτές και τα στελέχη των δύο μεγαλύτερων κομμάτων της Βουλής.
Ακόμη, οι βουλευτές αναφέρουν ότι στην πραγματικότητα, με μεθοδευμένες ενέργειες, την πρωτοβουλία των οποίων είχε το ΠΑΣΟΚ και ενέχετο η ΝΔ, στήθηκε το σκηνικό της πλήρους συγκάλυψης. Μάλιστα, προσθέτουν οι βουλευτές, είναι τέτοια η μεθόδευση, που διερωτάται κανείς, αν είναι ποτέ δυνατόν πολιτικές δυνάμεις οι οποίες επί δεκαετίες ολόκληρες πρωτοστατούν στην πολιτική σκηνή του τόπου, να μετέρχονται στην πραγματικότητα χονδροειδή τεχνάσματα, προκειμένου να οδηγήσουν μια τόσο σοβαρή υπόθεση στην ατιμωρησία.
Η Δικαιοσύνη, υπογραμμίζουν οι τέσσερεις, υποχρεούται όσον αφορά στο αξιόποινο αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, «να αγνοήσει την επιχειρούμενη συγκάλυψη διά της αντισυνταγματικής και παρανόμου υπαγωγής στην διαδικασία του άρθρου του Συντάγματος, με τις εντεύθεν ευνοϊκές συνέπειες για τον υπαίτιο και να συνεχιστεί η ανάκριση της υπόθεσης από τον τακτικό ανακριτή και η εκδίκασή της στη συνέχεια, εάν υπάρξει παραπομπή, από τα καθ' ύλην αρμόδια Ποινικά Δικαστήρια».
Καταλήγουν, πως «επειδή η κοινωνία τείνει να πιστέψει ότι οι ποινές, η τιμωρία γενικά, ισχύουν μόνο για τους μικρούς και αδύνατους, εκτιμούμε ότι είναι πλέον αδιανόητο να υπάρχουν εκπτώσεις οποιασδήποτε μορφής ή εκτάσεως στην καταπολέμηση της διαφθοράς σε όλα τα επίπεδα, προ πάντων σε αυτά του υψηλού επιπέδου».
Όπως είναι γνωστό, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Αθανάσιος Κατσιρώδης, εφαρμόζοντας το νόμο περί ευθύνης υπουργών, διαβίβασε στη Βουλή, στις 5 Απριλίου 2011, δύο δικογραφίες για την υπόθεση της αγοράς των γερμανικών υποβρυχίων και ζήτησε από το Σώμα να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας, Άκη Τσοχατζόπουλου, και άλλων μελών της τότε κυβέρνησης, που συναποφάσισαν την απευθείας ανάθεση της ναυπήγησης τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214 σε γερμανικά ναυπηγεία και γερμανική εταιρεία, και συγκεκριμένα στην εταιρεία HDW/Ferrostaal.
Επίσης, ο κ. Κατσιρώδης ζήτησε να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες για την απευθείας ανάθεση εκσυγχρονισμού άλλων τριών υποβρυχίων τύπου Ποσειδών στην ίδια γερμανική εταιρεία, όπως επίσης για την υπογραφή της σύμβασης του αντισταθμιστικού οφέλους. Οι δύο δικογραφίες αφορούν στην περίοδο 1998-2002 και 2002-2009.
Τέλος, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζήτησε από τη Βουλή, να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες των επομένων κυβερνήσεων που ασχολήθηκαν με τα θέματα υλοποίησης των συμβάσεων αυτών, και ενδεχομένως είχαν την δυνατότητα για επαναδιαπραγμάτευσή τους και ενεργοποίηση των ρητρών.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου