Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Χρυσή 18ετία για τα σούπερ μάρκετ με +13% ετησίως

«Ξώφαλτσα» περνά η οικονομική κρίση από τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα που, παρά τη μεγάλη μείωση της κατανάλωσης και τα λουκέτα στο λιανεμπόριο, βλέπουν τα ράφια τους να αδειάζουν -κυρίως από τα τρόφιμα- και τα ταμεία τους γεμάτα.
Αν και οι φρενήρεις ρυθμοί ανάπτυξης της προηγούμενης 20ετίας, που έφταναν το 13% ετησίως (1992-2009), αποτελούν πλέον παρελθόν αφού οι καταναλωτές έκοψαν τα «περιττά», εντούτοις ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι σήμερα από τους ελάχιστους που αντιστέκονται στην ύφεση και συνεχίζει να αυξάνει τα ...
έσοδά του, στηρίζοντας την ευημερία του στην κατανάλωση τροφίμων.
4.200 καταστήματα
Σύμφωνα με μελέτη της ICAP, ακόμη και μέσα στο 2010, που η οικονομία βίωσε τη βαθύτερη ύφεση των τελευταίων δεκαετιών (-4,5% το ΑΕΠ), ο τζίρος των συνολικά 78 εταιρειών σούπερ μάρκετ μέσω του δικτύου των περίπου 4.200 καταστημάτων εκτιμάται πως συνέχισε να αυξάνεται και αναμένεται ότι θα ξεπεράσει έστω και οριακά τα 13,15 δισ. ευρώ του 2009. Το 40% αυτού του τζίρου το μοιράζονται μόλις τρεις όμιλοι (Carrefour Μαρινόπουλος, Βασιλόπουλος και Σκλαβενίτης).
Οι καταναλωτές ωθούνται πλέον στην αγορά κυρίως των απαραίτητων αγαθών, περιορίζοντας τις δαπάνες τους για άλλα προϊόντα, τα οποία ωστόσο μπορούν να τα βρουν στις περισσότερες περιπτώσεις πλέον και εντός των σούπερ μάρκετ (ρούχα, έπιπλα, οικιακά είδη κ.ά.).
Παράλληλα στρέφονται όλο και πιο έντονα σε φτηνότερες μάρκες ιδιωτικής ετικέτας ή ψωνίζουν αποκλειστικά σε εκπτωτικές αλυσίδες, ώστε με τα ίδια λεφτά να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα.
Είναι ενδεικτικό πως σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, το 73,2% των συνολικών πωλήσεων που πραγματοποίησαν τα σούπερ μάρκετ το 2009 (δηλαδή 9,6 από τα 13,15 δισ. ευρώ) αφορούσαν αγορές τροφίμων και ποτών, ενώ το ποσοστό εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο 75% ή κοντά στα 10 δισ. ευρώ το 2010.
Εντούτοις ο ρυθμός ανάπτυξης της εγχώριας αγοράς έχει επιβραδυνθεί ως αποτέλεσμα της ύφεσης και της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος, ενώ η οικονομική κρίση στον κλάδο δήλωσε παρούσα με το κανόνι της Ατλάντικ και την αποχώρηση της Aldi από την Ελλάδα. Από πλευράς κερδοφορίας και παρά την αύξηση εσόδων το 2009 τα προ φόρων αποτελέσματα υποχώρησαν κατά 27,35% ενώ τα λειτουργικά κέρδη κατά 7,7%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...