«Στενό κορσέ» για τη λειτουργία των ΔΕΚΟ ετοιμάζει ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου. Το πλαίσιο περιλαμβάνει διοικητικές αλλαγές, νέους κανόνες λειτουργίας και τη σύσταση Επιτροπής Ελέγχου η οποία θα παρακολουθεί την ορθή λειτουργία της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου σε κάθε...
ΔΕΚΟ και θα επικοινωνεί με το υπουργείο Οικονομικών.
Η σχετική ρύθιμση περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο με τίτλο «Αναμόρφωση πλαισίου λειτουργίας Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Σύσταση Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και άλλες διατάξεις» το οποίο δόθηκε την Πέμπτη στη δημοσιότητα και αναρτήθηκε προς διαβούλευση στην ιστοσελίδα opengov.gr.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει την αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ΔΕΚΟ ώστε «να λειτουργήσουν σε ένα πλαίσιο αυτοπεριορισμού των δαπανών τους», όπως σημειώνει το υπουργείο Οικονομικών.
Οι προωθούμενες αλλαγές αποσκοπούν στον περιορισμό των ελλειμμάτων και στον εξορθολογισμό της λειτουργίας των πλέον ζημιογόνων ΔΕΚΟ οι οποίες επιβαρύνουν κάθε χρόνο τον Προϋπολογισμό με υποχρεώσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Το συγκεκριμένο θέμα έχει μπει εδώ και καιρό στο «μικροσκόπιο» της τρόικας.
Παράλληλα προωθούνται τροποποιήσεις για τη διοίκησή τους των ΔΕΚΟ με στόχο τη μεγαλύτερη διαφάνεια.
Οι διοικητικές αυτές αλλαγές έχουν ως εξής:
1. Μειώνεται ο αριθμός των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου από εννέα σε επτά. Συμμετέχει υποχρεωτικά ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων στο επταμελές πλέον Διοικητικό Συμβούλιο, προκειμένου να μη διαταραχθεί η υπάρχουσα ισορροπία.
2. Συστήνεται η Επιτροπή Ελέγχου, η οποία αποτελείται από μη εκτελεστικά μέλη της Διοίκησης που ορίζονται και παύονται με κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του υπουργού που εποπτεύει τη δημόσια επιχείρηση. Η Επιτροπή Ελέγχου έχει, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση να παρακολουθεί την ορθή λειτουργία της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου.
3. Κριτήριο της αξιολόγησης των εκτελεστικών μελών από την Επιτροπή Ελέγχου, η οποία υποβάλλεται στους συναρμόδιους υπουργούς, αποτελεί η υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου της δημόσιας επιχείρησης.
4. Ο βαθμός αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας και η μέριμνα που λαμβάνεται για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους της δημόσιας επιχείρησης καθίστανται υποχρεωτικά κεφάλαια του επιχειρησιακού σχεδίου.
5. Η υποβολή επιχειρησιακού σχεδίου προς τη Διυπουργική Επιτροπή και τριμηνιαίων στοιχείων δράσεων προς την Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ αποτελούν επιπρόσθετους όρους πρόσληψης προσωπικού.
6. Η μισθολογική πολιτική της δημόσιας επιχείρησης συμπεριλαμβάνεται στις θέσεις της διοίκησής της που εγκρίνονται με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής.
7. Διευρύνονται τα στοιχεία που οφείλουν οι δημόσιες επιχειρήσεις να υποβάλλουν στην Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ (κατ’ έτος κατάλογο όλων των στοιχείων της ακίνητης περιουσίας της δημόσιας επιχείρησης και της νομικής και πραγματικής τους κατάστασης, τριμηνιαία έκθεση που θα αφορά σε τυχόν αποκλίσεις από τον ετήσιο προϋπολογισμό ή το επιχειρησιακό σχέδιο, στην αιτιολόγηση και στα μέτρα αντιμετώπισής τους, τυχόν αναθεωρημένος προϋπολογισμός κ.λπ
ΔΕΚΟ και θα επικοινωνεί με το υπουργείο Οικονομικών.
Η σχετική ρύθιμση περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο με τίτλο «Αναμόρφωση πλαισίου λειτουργίας Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Σύσταση Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και άλλες διατάξεις» το οποίο δόθηκε την Πέμπτη στη δημοσιότητα και αναρτήθηκε προς διαβούλευση στην ιστοσελίδα opengov.gr.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει την αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ΔΕΚΟ ώστε «να λειτουργήσουν σε ένα πλαίσιο αυτοπεριορισμού των δαπανών τους», όπως σημειώνει το υπουργείο Οικονομικών.
Οι προωθούμενες αλλαγές αποσκοπούν στον περιορισμό των ελλειμμάτων και στον εξορθολογισμό της λειτουργίας των πλέον ζημιογόνων ΔΕΚΟ οι οποίες επιβαρύνουν κάθε χρόνο τον Προϋπολογισμό με υποχρεώσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Το συγκεκριμένο θέμα έχει μπει εδώ και καιρό στο «μικροσκόπιο» της τρόικας.
Παράλληλα προωθούνται τροποποιήσεις για τη διοίκησή τους των ΔΕΚΟ με στόχο τη μεγαλύτερη διαφάνεια.
Οι διοικητικές αυτές αλλαγές έχουν ως εξής:
1. Μειώνεται ο αριθμός των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου από εννέα σε επτά. Συμμετέχει υποχρεωτικά ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων στο επταμελές πλέον Διοικητικό Συμβούλιο, προκειμένου να μη διαταραχθεί η υπάρχουσα ισορροπία.
2. Συστήνεται η Επιτροπή Ελέγχου, η οποία αποτελείται από μη εκτελεστικά μέλη της Διοίκησης που ορίζονται και παύονται με κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του υπουργού που εποπτεύει τη δημόσια επιχείρηση. Η Επιτροπή Ελέγχου έχει, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση να παρακολουθεί την ορθή λειτουργία της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου.
3. Κριτήριο της αξιολόγησης των εκτελεστικών μελών από την Επιτροπή Ελέγχου, η οποία υποβάλλεται στους συναρμόδιους υπουργούς, αποτελεί η υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου της δημόσιας επιχείρησης.
4. Ο βαθμός αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας και η μέριμνα που λαμβάνεται για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους της δημόσιας επιχείρησης καθίστανται υποχρεωτικά κεφάλαια του επιχειρησιακού σχεδίου.
5. Η υποβολή επιχειρησιακού σχεδίου προς τη Διυπουργική Επιτροπή και τριμηνιαίων στοιχείων δράσεων προς την Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ αποτελούν επιπρόσθετους όρους πρόσληψης προσωπικού.
6. Η μισθολογική πολιτική της δημόσιας επιχείρησης συμπεριλαμβάνεται στις θέσεις της διοίκησής της που εγκρίνονται με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής.
7. Διευρύνονται τα στοιχεία που οφείλουν οι δημόσιες επιχειρήσεις να υποβάλλουν στην Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ (κατ’ έτος κατάλογο όλων των στοιχείων της ακίνητης περιουσίας της δημόσιας επιχείρησης και της νομικής και πραγματικής τους κατάστασης, τριμηνιαία έκθεση που θα αφορά σε τυχόν αποκλίσεις από τον ετήσιο προϋπολογισμό ή το επιχειρησιακό σχέδιο, στην αιτιολόγηση και στα μέτρα αντιμετώπισής τους, τυχόν αναθεωρημένος προϋπολογισμός κ.λπ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου